22 - Reisverslag uit Galway, Ierland van Bart Vreeman - WaarBenJij.nu 22 - Reisverslag uit Galway, Ierland van Bart Vreeman - WaarBenJij.nu

22

Door: BartVreeman

Blijf op de hoogte en volg Bart

04 April 2012 | Ierland, Galway


Laatste update is inmiddels 22 dagen geleden, ik ben inmiddels 22 jaren oud ( Hartstikke bedankt voor alle kaartjes en felicitaties, top! ) en ik heb minstens 22 nieuwe leuke ervaringen opgedaan. Genoeg redenen om dit stuk de 22 titel mee te geven, een kleine samenvatting volgt hieronder.


De opdracht waar ik het vorig bericht over had is gelukkig op tijd ingeleverd, hoewel op tijd hier betekent een half uur van te voren. Maar af is af, een pint Guinness is hier dus zeker op zijn plaats, ook al was het 12 uur in de middag en was ik op de universiteit. Het afmaken van deze opdracht en het afwerken van een Ierse mondeling + examen waren eigenlijk de laatste significante dingen die ik moest doen voor de examens. Dat betekent spring break! Goede trips staan op de planning, hier zal ik op ingaan in het volgende verslag. Dit verslag gaat immers over het verleden en dat verleden was zeker vermakelijk.


Een van de hoogtepunten tot nu toe was zeker St. Patricks Day. De makkelijkste manier om het uit te leggen is dat het een soort Koninginnedag is met groen i.p.v. oranje. Natuurlijk is de reden anders, hiervoor kijk op: http://nl.wikipedia.org/wiki/St._Patrick's_Day. Het kwam erop neer dat ik heel Galway van binnen en buiten gezien heb en uiteindelijk 22 uur continu heb gefeest ( die 22 is puur toeval). Foto’s staan wederom op facebook, groen was nooit eerder zo leuk.


Na dit hoogtepunt brak er een tijd aan van goed weer in Galway, hierdoor kreeg Galway voor het eerst tijdens mijn verblijf echt een badplaatsambiance, denk aan Scheveningen maar dan minder kut. Je gaat vanzelf het liedje Galway Girl neuriën wanneer je over de Salthill Prom loopt en verscheidene real-life Galway Girls jou passeren ( liedje achter de link: http://www.youtube.com/watch?v=_Lcnvd8BNFE ) . Ierland staat nou niet echt bekend om het goede weer, verbrand raken in maart is dus een uitzondering; een zeer welkome uitzondering.


Twee mensen wiens bezoek ik al een tijdje naar uitkeek konden gelukkig van dit geweldige weer nog één dag meepakken. Mijn ouders vereerden mij met een bezoek, woensdag tot zondag. Het was erg leuk om hen Galway te laten zien. Vooral ook veel lekker gegeten en gedronken, we zijn alle drie nogal Bourgondisch ingesteld dus dit was op en top genieten. Ook hielpen ze me een beetje met het voorbereiden op mijn verjaardagsfeest op de zondagavond. Via deze weg bedank ik me ouders even voor een top midweekje!


Ik was eerst nogal benieuwd hoe het vieren van mijn verjaardag in het buitenland zou zijn. Het was anders maar zeker niet minder leuk. De dag begon goed met goed vet Iers ontbijt met me ouders. Na hen uitgezwaaid te hebben spul beetje klaargezet. Als binnenkomertje een Nederlandse vlag in de vorm van shotjes sterke drank neergezet, elke gast diende elke kleur op te drinken. Het thema was de ‘Fifties’, dit bleek een verassend dansbaar thema. Cadeau’s bestonden voornamelijk uit drank, mensen hier bleken goed geïnformeerd over mijn liefde voor goede whisky’s. Ik neem er hier nog eentje van voordat ik me bed induik. De volgende update zal wat minder op zich laten wachten, Slanté!

  • 04 April 2012 - 07:11

    Marloes :

    Ha Bardiie,
    Wederom erg leuk om te lezen! Gelukkig gaat het goed met je, en kun je daar ook volop van whisky's en andere ongein genieten. Wij missen overigens een beetje een initiatiefnemer voor de Aalten-etentjes hier. Wanneer kom jij weer terug? ;D x

  • 04 April 2012 - 08:36

    DDJ:

    Nice Bart! goed bezig!!!

  • 04 April 2012 - 08:52

    Harrie En Rita:

    Hai bart
    Leuk om je verslag te lezen,Fijn dat jullie het gezellig hebben gehad, en dan ook nog mooi weer . geniet nog van al het leuks daar en gr van ons.

  • 04 April 2012 - 10:17

    Bart Vreeman:

    Ik ben als het goed is de 29ste terug in Nederland. In juni kan je dus weer afspraken maken met mijn seceratesse

  • 05 April 2012 - 19:11

    GJ :

    Heij Bart zoals bekend weer terug in het liefelijke dorpje Aalten na een intensief bezoek aan Galway . Ik wil je nogmaals bedanken voor je tijd en moeite hiervoor het was prachtig . Je verslag is wederom zeer goed leesbaar ( schrijf eens een boek ) , verder de groeten en tot skyp .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Galway

Bart

Nijmeegse bedrijfskunde-student genietende van het erasmusprogramma

Actief sinds 04 Jan. 2012
Verslag gelezen: 518
Totaal aantal bezoekers 13757

Voorgaande reizen:

03 Januari 2012 - 10 Juni 2012

Erasmus-semester Galway,Ierland

Landen bezocht: