Laatste maand - Reisverslag uit Galway, Ierland van Bart Vreeman - WaarBenJij.nu Laatste maand - Reisverslag uit Galway, Ierland van Bart Vreeman - WaarBenJij.nu

Laatste maand

Door: BartVreeman

Blijf op de hoogte en volg Bart

04 Mei 2012 | Ierland, Galway

De laatste maand

Over pakweg een maand ben ik terug in Nederland ( om precies te zijn de 29ste ), iets om naar uit te kijken maar ook zeker een reden om even terug te kijken. Het semester tot nu toe was ontzettend tof en deze trend wordt zeker voortgezet de komende maand. In dit stuk zal ik schrijven over de laatste maand en de komende laatste maand.

Voor foto’s verwijs ik iedereen wederom naar: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.2642485415973.128848.1070719676&type=1&aft=3180626429162&l=1ae53cf8a1 . Als de link niet werkt kan je er ook komen via mijn facebook-profiel.

De afgelopen maand kenmerkte zich vooral door een groot contrast. Ruwweg de eerste helft bestond uit een enorm vette roadtrip en de tweede helft uit studeren,studeren, biertje, studeren, tentamens. Onze karavaan bestond uit twee prima auto’s, tien internationale studenten, tien potientiële Tourguides, goede muziek, goede zin en erg veel meligheid. De bestemming was Belfast, met een reuze omweg constant langs de kust. Attracties die we gezien hebben zijn o.a. Achill Island,
Marble Caves, Giant’s Causeway, Carrick a rede rope-bridge, Derry ( of Londonderry, ligt aan je politieke overtuiging) en vele andere bijzondere plekken met of zonder naam. De foto’s geven hier goede impressies van. We hadden een goede groep bij elkaar, met erg veel lol tot gevolg. Tijdens de trip besefte ik dat er zo ontzettend veel te zien is in Ierland. Ik heb toch aardig mijn best gedaan maar heb nauwelijks de helft gezien. De overgang naar Noord-Ierland was ook erg duidelijk, het was goed te zien dat je in een ander land was. Niet met euro’s kunnen betalen was ook even wennen. Tijdens een avondje stappen met een paar slokken achter de kiezen klinkt 5 pond voor een whiskey niet zoveel ( bier hadden ze niet ,wtf?), toch een goede 7 euro als je het in de ochtend met je brakke hoofd uitrekent. De politieke situatie was ook interessant, hoewel het openlijke geweld is gaan liggen is er nog veel passieve agressie en negatieve houdingen van beide partijen. De weg vragen in Derry ( Ierse naam ) aan een Noord-ierlander en de stad niet Londonderry noemen levert niet de gewenste info op. Toch was het zeker het bezoeken waard, Noord-Ierland.

Na terugkomst besefte ik dat er ook nog een beetje geleerd moest worden, mijn geld was toch op dus dit kwam mooi uit. Op het moment van schrijven heb ik er 4 van de 5 opzitten, de laatste is 14 mei. Een paar daagjes pauze dus mooi even tijd om dit stukje te schrijven. De tentamens waren over het algemeen goed te doen. Elk tentamen hier is z’on beetje in Essay-form. Dit houdt hier in; kies 2 of 3 vragen uit een selectie van 5 of 6 en schrijf hier een kort essay ( leg het uit, eigen mening, etc. ) over. Dit binnen 2 uur en in het Engels dus het was soms even aanpoten. Het niveau is hier wat lager als in Nederland dus ik mag niet klagen. Voor de rest is er weinig te zeggen over de tentamens ( daar zitten jullie ook niet op te wachten ), alleen dat dit geen zorgpost is.

Na het laatste tentamen staan er in de laatste twee weken nog mooie dingen gepland. Van 15 tot en met 27 mei staat er een trip naar Lissabon, Salamanca, San Sebastian, Parijs, Roscoff gepland ( en met de boot terug naar Ierland ). Een goede afsluiter van een uitmuntend semester. Ik ga nu even een goede bodem leggen, over paar uurtjes kroegentocht nummertje 4! We beginnen om 4 uur op de Universiteit en de eindtijd is 4 uur bij Salthill beach, It’s gonna be a great craic. Bye guys and gals, take care.

• 04 Mei 2012 - 15:43

GJ:

Heij Bart , alweer een mooi verhaal over je belevenissen ,klinkt goed en de foto's zijn nog mooier , nog een leuke tijd en zie je .

• 04 Mei 2012 - 16:27

Rita En Harrie :

Hallo Bart je schrijft erg leuk ,en fijn dat je het zo naar je zin hebt. ook jij bent nu met de laatste maand bezig nog heel veel plezier en tot in Aalten.

Groetjes van ons

• 06 Mei 2012 - 17:22

Ella Lammers:

Hallo Bart, laatste weekjes.....maar zeker niet de minst leuke,gezien ook je trip naar Lissabon etc........... veel plezier daar.Voor je laatste tentamen succes toegewenst! Goeie reis ook naar Nederland.

Hartelijke groeten Henk - Ella Lammers