Drochlá - Reisverslag uit Galway, Ierland van Bart Vreeman - WaarBenJij.nu Drochlá - Reisverslag uit Galway, Ierland van Bart Vreeman - WaarBenJij.nu

Drochlá

Door: BartVreeman

Blijf op de hoogte en volg Bart

23 Februari 2012 | Ierland, Galway

Dia dhuit, Drochlá.College International Business ging niet door wegens te weinig opkomst. Volgens de professor was het onderwerp te belangrijk voor het tentamen dus zou hij het behandelen wanneer er meer studenten op kwamen dagen. In deze extra vrije tijd had ik even kunnen bijslapen, korte nacht want het was weer silent disco-dinsdag. Maar nee, ik gebruik deze tijd voor een kleine update over het reilen en zeilen van Bart Vreeman in Galway.

Gelukkig gaf de professor de loyale studenten die wel op kwamen dagen ( voornamelijk de internationale studenten ) een paar hints voor het tentamen, toch goed dat ik me bed uit gekomen ben. Het feit dat de professor het college eventjes naar volgende week verplaatst past wel bij de Ierse mindset die ik in de afgelopen twee maanden heb mogen ervaren, wat naar mijn mening neerkomt op rustig aan doen, ‘ chillax’, ‘ komt wel goed’. Als gejaagde Nederlander is dat soms even wennen. Een deadline voor een groepsopdracht op 2 maart betekent dat je groepsgenoten zich pas melden op 1 maart en daarvoor niks van zich laten horen, niks doen en niet komen opdagen. Natuurlijk zijn er ook positieve kanten aan deze mindset, alleen al vele plekken op de universiteit waar je kan chillen, met of zonder bier. Mijn favoriet Smokey’s, inclusief huisduif die keurig alle restjes opeet.

De lage opkomst van de studenten komt door de onofficiele ragweek, sommige Nederlandse studenten zullen dit herkennen. De officiele ragweek is een week vol activiteiten met als doel om zoveel mogelijk geld op te brengen voor een goed doel. Dit liep echter uit de hand vorig jaar, vooral qua drankinname, de Universiteit vond dit reden genoeg om het niet door laten te gaan. De Galwayaanse student bouwt deze week desalniettemin toch een feestje, letterlijk 24/7. Zo voelde het toch nog een beetje als carnaval deze week wanneer ik overdag dronken groepen mensen zag lopen, al dan niet verkleed. Studenten die poogden een college bij te wonen heb ik een paar keer in braken zien uitbarsten, niet bevordelijk voor je eetlust als je net je lunch naar binnen werkt.

Een bepaalde routine die ik zeker ben gaan waarderen ( nog steeds waardeer) zijn de feestjes, ondanks de schamele 72.000 inwoners heeft het een nachtleven van een veel grotere stad. Kroegentocht nummer 2 staat inmiddels op het programma. Er zijn zoveel mogelijkheden dat je soms in interessante plekken terecht komt, maandagnacht eindigden we ( groep internationale studenten) in een gaybar genaamd Dignity. Hier kwamen we later pas achter, jullie mogen raden hoe. Verder staat er binnenkort een open podium op het programma en ik heb mezelf over laten halen om te participeren. Het wordt waarschijnlijk een akoestische medley van I’m Yours en Wannabe, maar mocht iemand een leuke suggesties hebben, schroom niet!


Verder stond ook een trip naar Cork op het programma vorig weekend, ik heb een paar foto’s hiervan toegevoegd. Dit keer zelf georganiseerd dus we waren niet verplicht om weer naar een museum met opgezette dieren te gaan. Cork is een ietwat meer industrialistische stad, deed mij een beetje denken aan de Ierse Rotterdam. Zaterdag hebben we de stad verkend, cultureel verantwoorde doner gegeten en cultureel verantwoord het nachtleven verkend. Zondag stond Blarney’s castle op het programma, met als hoogtepunt ( het was zeker hoog ) het kussen van de Blarney’s stone. Men beweert dat iedereen die deze steen kust gezegend zal worden met een zilveren tong, oftewel je wordt een uitmuntende spreker. Ik ben nogal sceptisch, volgens mij werkt het alleen als je erna ook een paar Guinness verobert.


Ik trek inmiddels mijn regenjas aan, college nummer 2 van vandaag staat op het programma. Ik kan jullie helaas niet meer jaloers maken met het weer, de laatste 4 dagen constant regen. De Ieren zouden zeggen: Ta se uafasach amach is amach.

  • 23 Februari 2012 - 10:37

    Lianne:

    Bart, opnieuw een goed verhaal! Nu weet ik ook wat je aan het doen bent in die ongemakkelijke houding. Steen kussen dus. Geweldig!

  • 23 Februari 2012 - 13:02

    Marloes :

    Bardie,
    Elke keer weer erg leuk om te lezen! Klinkt goooeed daar. Vanavond weer WIDM - time? ;)

  • 23 Februari 2012 - 17:45

    GJ:

    Heij Bart weer een fantastisch verslag van je avonturen , dat feestje in die bepaalde bar ( uit ervaring spreek ik ) kan wel leuk uitvallen maar blijft ietwat vreemd .Tot horens en de mazzel .

  • 25 Februari 2012 - 18:44

    Rita En Harrie:

    Hai Bart wat vliegt de tijd toch ben je al weer bijna twee maanden weg leuk verhaal en erg mooie foto,s groetjes van ons ga je goed

  • 02 Maart 2012 - 16:11

    Henny En Anne:

    Hai Bart, had een poosje geen verslag van je gelezen, zoals je weet behoor ik ook nog tot de mensen die denken dat alles nog in een dag moet en nog nooit van "chillax" hebben gehoord in dat opzicht heb je gelijk en zouden wij van deze mentaliteit nog wat kunnen leren, dank voor je uitgebreide verslagen en het ga je goed, nog een kleine 13 weken en je gaat alweer naar huis dus geniet met volle teugen. Henny

  • 03 Maart 2012 - 07:34

    Lisette Timmer:

    Hallo Bart,

    Erg leuk om te lezen dat het goed met je gaat. Heel vreemd om je bevindingen te lezen vanuit de andere kant van de wereld! :p Een troost, hier regent het ook iedere dag..!
    Succes en geniet ervan! xx Lisette

  • 04 Maart 2012 - 12:11

    Ella :

    Bart, wat leest dit fijn je reisverslagen.
    Super dat je het zo naar de zin hebt,
    maar ja wat wil je met o.a. ook al die Guinnessjes............., en die zilveren tong,daar zou ik voor gaan,je bent er in buurt,en maar vaak oefenen met kussen! groeten van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Galway

Bart

Nijmeegse bedrijfskunde-student genietende van het erasmusprogramma

Actief sinds 04 Jan. 2012
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 13758

Voorgaande reizen:

03 Januari 2012 - 10 Juni 2012

Erasmus-semester Galway,Ierland

Landen bezocht: