Settling in - Reisverslag uit Galway, Ierland van Bart Vreeman - WaarBenJij.nu Settling in - Reisverslag uit Galway, Ierland van Bart Vreeman - WaarBenJij.nu

Settling in

Door: BartVreeman

Blijf op de hoogte en volg Bart

07 Januari 2012 | Ierland, Galway

Deze week stond voor mij vooral in het teken van 'Settling in', dit is inmiddels helemaal gelukt dus hoog tijd voor een update!

3 januari was de dag waarop ik het vliegtuig pakte. Door oud&nieuw had ik al een jetlag voordat ik überhaupt het vliegtuig instapte dus sommige dingen kostten iets meer moeite. De vliegtuigmaatschappij hield hier gelukkig rekening mee want de vlucht had een half uur vertraging.

De reis zelf liep verder zeer voorspoedig, na 1 uur in de auto, 1,5 uur in het vliegtuig, 45 min. in de bus, 2 uur met de trein en 10 min. met de taxi was ik gearriveerd in Dunaras Village. Een aantal Erasmus-studenten (waaronder ik ) hadden al via facebook contact gezocht voordat iedereen de reis naar Galway inzette. Nu bleek ik achteraf ongeveer naast een aantal van deze studenten te hebben gezeten in het vliegtuig. Door onduidelijke profielfoto's bleef het echter bij vage blikken van herkenning. In Galway hebben we elkaar alsnog ( of liever 'pas' ontmoet en zijn we het samen eens geworden dat ieders een duidelijkere foto op zijn Facebook-pagina moest plaatsen.

Dunaras Village is de naam van de 'campus' waar ik zal wonen gedurende het semester.Ik had mij aangemeld voor een 1persoonskamer maar kreeg een 2persoonskamer toegewezen incl. badkamer , over de accomodatie valt dus niet te klagen. Qua locatie is het een kleine 20 min. lopen naar de uni en ongeveer 25 min. lopen naar de stad. De reistijd wordt nog minder wanneer ik een fiets bemachtigd heb maar door al die auto's die hebben besloten om constant links te rijden is dit nog een mentale hobbel die ik moet overwinnen.

De rest van de week stond overdag vooral in het teken van dingen regelen. Dit varieerde van het inschrijven voor vakken, de campus en de stad verkennen, informatie-bijeenkomsten bijwonen ( waarin een docent plotsklaps kan uitbarsten in een Ierse drinking song ) en wc-papier inkopen. In de avonden heb ik met een aantal Erasmus-studenten en een aantal Amerikanen ( zijn er erg veel van hier ) de 'pubs' ontdekt, een bekend Iers fenomeen. Deze zijn in Galway vooral gesitueerd in het centrum. De sfeer in het centrum is erg pittoresk, traditionele muziek komt uit de kroegen, mensen zitten op het terras te eten, een verdwaalde straatmuzikant, het geraas van de rivier op de achtergrond en het buldergelach van enkele Ieren. Een centrum waarin je jezelf ook als niet-Ier snel vermaakt.

Morgenavond is het eerste welkomsfeestje voor de Erasmus-studenten. Mogelijk interessante details over dit feestje en verdere informatie volgt in de volgende update!

Cheers,
Bart

  • 07 Januari 2012 - 07:54

    DDJ:

    Jow! klinkt fantastisch! kunnen wij dan onze reis ook boeken?

  • 07 Januari 2012 - 10:29

    Carly:

    Klinkt goed, Bart! Ik ben zelf ook in Galway geweest, een paar maanden terug. Het was toen erg koud, maar toch was de sfeer er erg goed. Heel veel succes en plezier daar!! xx

  • 07 Januari 2012 - 11:01

    Vul Hier Je Naam In.:

    Heij Bart goed gedaan man , zijn de biertjes net zo lekker als in de Samsom / gjv .

  • 07 Januari 2012 - 13:57

    Bart Vreeman:

    Dirk, Probeer volgende week rond te krijgen welke weken/dagen ik beschikbaar ben, je hoort van me, roosters zijn nog niet rond etc.

    Carly, bedankt!

    Gjv, bier is hier beter want ze schenken alles in 0,5 liter

  • 07 Januari 2012 - 15:16

    Marlies:

    Klinkt alsof jij het enorm naar je zin gaat hebben. Veel plezier!

  • 07 Januari 2012 - 21:17

    Jesse:

    Klinkt goed Bart! Veel plezier en succes gewenst, maar dat komt wel goed denk ik ;)

  • 09 Januari 2012 - 10:45

    IMO:

    Hallo Bart,
    Heel veel succes en vooral plezier in Galway! (het begin belooft veel goeds..).
    Groet,

    Simone, Elly, Michiel en Joseline
    International Mobility Office NSM

  • 09 Januari 2012 - 13:47

    Boki:

    Lekker Bartje dat wordt dus genieten!

    Ik zal je trouw volgen!

    Ik w88 op de data! Xx

  • 12 Januari 2012 - 18:39

    Anne En Henny:

    Bart wij wensen jouw een geweldig mooie en vooral leerzame tijd daar in de pubs, oh sorry, uni.

  • 15 Januari 2012 - 22:31

    Albert.Oudelaar:

    Leuk dat wij je zo kunnen volgen.
    Groetjes Albert en Mariette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Galway

Bart

Nijmeegse bedrijfskunde-student genietende van het erasmusprogramma

Actief sinds 04 Jan. 2012
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 13768

Voorgaande reizen:

03 Januari 2012 - 10 Juni 2012

Erasmus-semester Galway,Ierland

Landen bezocht: